دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 13:30

 خوشی مانع از کسب درآمد می‌شود

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که توانایی مقاومت در برابر خوشی آنی می‌تواند ظرفیت درآمدزایی شما را پیش‌بینی کند.
کد خبر : 309129

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس آلرت، آیا حاضرید همین حالا 500 دلار بگیرید یا ترجیح می‌دهید کمی صبر کنید و بعد هزار دلار دریافت کنید؟ پاسخ شما به این سؤال فرضی می‌تواند سطح ثروت و ظرفیت واقعی درآمدزایی شما را پیش‌بینی کند.


آزمایش مارشمالو یک تست روانشناسی مخصوص کودکان است که مشخص می‌کند کودکان برای گرفتن جایزه بزرگ‌تر چقدر می‌توانند حس خوشی را به تعویق بیندازند. در این آزمایش کودکان به اتاقی دعوت می‌شوند که میزی پر از مارشمالو (پف‌نبات) در آن قرار دارد. کودکان می‌توانند یک مارشمالو بردارند یا کمی صبر کنند و دو مارشمالو بگیرند. تحقیق اخیر نیز بر مبنای این تست روانشناسی طراحی شده است؛ البته دانشمندان در این آزمایش از یادگیری ماشینی استفاده کردند.


توانایی مقاومت در برابر خوشی‌های آنی برای گرفتن پاداش بیشتر یا بزرگ‌تر به‌عنوان تخفیف تأخیری نیز شناخته می‌شود. بسیاری از ما از روی غریزه تصمیم می‌گیریم که ارزش پاداش بیشتر در آینده را نادیده بگیریم و خوشی آنی را تجربه کنیم؛ هر چند پذیرش پاداش کمتر منطقی نیست.


تیم تحقیقاتی می‌خواست بداند که آیا مردم می‌توانند در شرایط وسوسه‌انگیز به منطق خود رجوع کنند و آیا این امر ارتباطی با میزان درآمد و ثروت آنها دارد یا خیر.


دانشمندان با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی یک رتبه‌بندی از سن، شغل، تحصیل، موقعیت جغرافیایی، جنسیت، نژاد، قومیت، قد، سن و میزان مقاومت در برابر خوشی آنی ایجاد کردند تا میزان درآمد آنها را پیش‌بینی کنند.


گروه تحقیقاتی در یک نظرسنجی آنلاین از 2 هزار و 500 نفر پرسیدند که آیا حاضرند همین حالا 500 دلار بگیرید یا ترجیح می‌دهند برای مدت نامعلومی صبر کنند و سپس هزار دلار دریافت کنند؟


سپس محققان از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای مدل‌سازی رابطه میان تمایل فرد به مقاومت در برابر خوشی آنی و متغیرهای دیگر استفاده کردند. نتیجه این مطالعه نشان داد که با میزان مقاومت در برابر خوشی آنی می‌توان درآمد فرد را دقیق‌تر از متغیرهای دیگر پیش‌بینی کرد.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته